Cauciucurile de sosea si penele
cauciuc conti gp force

Cauciucurile de sosea si penele

Cine se da pe sosea cu o bicicleta de tip cursiera, stie ca penele sunt mult mai frecvente decat in cazul altor activitati cicliste.
Motivele sunt pietricele, cioburile sau alti factori externi, coroborate cu peretii subtiri ai cauciucurilor de sosea si presiunea mare; spre deosebire de mountainbike, unde presiunea este mai mica si se ruleaza mai mult pe un teren moale.

Totusi ce putem face pentru a reduce numarul de pene? Nu putem sa curatam drumurile, insa putem sa luam alte masuri de precautie.

Pasul 1 ar fi achizitia unor cauciucuri cu protectie marita la pene. Da, stiu, sunt mai scumpe, insa sa stiti ca straturile de protectie, cu care se lauda producatorii, nu sunt doar o miscare de marketing.

Personal am cursiera de aproximativ un an jumatate, am folosit pana acum cauciucuri Continental GrandPrix 4000s si Continental Attack+Force. Ambele in varianta de top, cu strat protector “vectran braker”. Nu vreau sa va conving ca cele de la Conti. sunt cele mai bune, vreau sa va spun doar ca in cazul meu si-au facut de minune treaba. Am facut o singura pana cauzata de penetrarea cauciucului, cu fiecare din cele 2 seturi de cauciucuri, in aproximativ 4500 km.

Un indicativ al rezistentei carcasei cauciucului la penetrare este indicele “TPI”. Pentru detalii puteti citi aici. pe scurt, cu cat indicele este mai mare cu atat rezistenta carcasei este mai mica, insa cauciucul este mai bun pentru race, mai rapid pe viraje, mai stabil. Ideal ar fi un cauciuc cu indice tpi mare, cu cat mai multe pliuri ale carcasei, insa si cu un strat protector antipana (de exemplu kevlar, cum folosesc unii producatori).

In cazul lipsei unul strat protector antipana, este de preferat un cauciuc cu indicele “TPI” cat mai mic, insa asta inseamna si un cauciuc mai greu si mai putin agil.

Pasul 2 ar fi verificarea periodica a starii cauciucului, in special inainte de o cursa sau o tura importanta. Deseori el poate fi atins de diversi factori externi, pietre, cioburi, etc.

Un exemplu este cazul de fata, cand la o verificare am constatat o taietura serioasa in cauciuc, chiar pe zona de rulare.

Nu am facut pana cu acea taietura, insa daca nu as fi luat masuri, sansele de pana ar fi fost destul de mari.

reparatie cauciuc
reparatie cauciuc

Solutia este “vulcanizarea” cauciucului pe interior, in zona cu problema. Spre deosebire de vulcanizarea camerelor, unde se pot folosi cam orice petice, in cazul cauciucurilor trebuiesc niste petice mai speciale, datorita faptului ca, compozitia cauciucului este cu totul alta decat cea a unei camere.

Drept urmare, am folosit un kit de “reparatie tubeless”, acesta din exemplu de fata, produs de “Rema TipTop”. Peticele din acest kit au fost special concepute pentru a fi aplicate pe cauciucuri.

kit reparatie cauciuc
kit reparatie cauciuc

 

Am procedat conform instructiunilor, am curatat pe interior cauciucul, am aplicat adezivul albastru, apoi am aplicat peticul, nu inainte de a-l taia pe dimensiunea potrivita.

reparatie cauciuc
pregatim zona cu hartie abraziva

 

reparatie cauciuc
asteptam 5 minute pentru ca adezivul sa adere la cauciuc

 

reparatie cauciuc
petic lipit perfect pe cauciuc

 

Rezultatul: un cauciuc mai putin predispus la pana in zona afectata de diversi factori externi, intalniti pe drum.

Bafta!

Leave a Reply